Det var med besvikelse jag läste artikeln ”Polisen varnar inför 1 maj” i Jönköping. Lennart Leijon, biträdande operativ chef, vill avråda Jönköpingsborna från att vara i närheten av Västra torget den 1 maj, eftersom ”nyfikna har ingen anledning att befinna sig där”.