Efter månader av terror mot civilbefolkningen har i helgen en stor offensiv startats mot staden Al-Qaim i västra Irak. Motståndsrörelsen har kunnat stå emot angreppen och tvingat de amerikanska trupperna att med stora förluster dra sig tillbaka från staden.