Toppchefer tjänar 30 gånger mer än arbetare Näringslivets toppchefer tjänar allt större pengar, konstaterar LO i den nya rapporten ”Näringslivet befäster positionen”. Inkomstskillnaderna minskade långsamt under efterkrigstiden, men sedan början av 1980-talet har klyftorna åter börjat växa. Inrikes Klas Rönnbäck