På besök i Sverige slår det mig hur många som förutsätter att Barack Obama ska vinna höstens presidentval. Kanske är det vårt främlingskap inför den amerikanska högern med dess religiösa fundamentalism, militarism och öppna förakt mot samhällets svagaste som gör det så obegripligt att republikanerna skulle kunna vinna igen.