Norska läxan Jag kom i dagarna hem från en resa i Norge. På många sätt är det ett betydligt vettigare land: arbetslöshet och sjukfrånvaro diskuteras som strukturproblem, inte som enskilda människors fusk. Opinion Aron Etzler