Det var i början av veckan som vice ordförande Tobias Baudin gjorde ett utspel om att LO nu var för vinstuttag ur välfärden. Samtidigt öppnade han för överenskommelser mellan arbetsmarknadens parter för att skapa ”ordning och reda” i välfärdssektorn.